Vantnöd

07.45 och telefonen ringer: Sara, har du några vantar jag kan låna? Tåget är i Vännäs nu och här är ju skitkallt!

En halvtimme senare står jag snällt på plats på perrongen. Med ett par vantar och ett paket i handen.
Vad gör man inte för en vän i nöd?

Tänkte på när jag själv tog tåget upp för att provträna med Dalen. April månad. Vår, värme och färgglada knoppar  i rabatterna Göteborg. Vaknar upp en timme innan tåget skulle vara framme och går upp för att äta frulle i restaurangvagnen. Jag ser vitt. Snön och kylan som avtecknar sig utanför får mig att inse att min nyinköpta vårjacka inte skulle vara särskilt behjälplig under de kommande två dagarna. Mitt naiva jag hade inte haft en tanke på varken snö eller kyla! Hade inte någon koll på hur långt norrut jag faktiskt var på väg. Minns att jag skickade ett meddelande till mamma: -Här är SNÖ och jag har bara en tunn vårjacka på mig!

Så kan det gå. Fyramånaders tisdagen firades med fika i veckan. En timme till samling. Gröten är i magen och kaffet har runnit ned. Två spännande matcher på Gammlia idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback