En dag lämnade jag allt. Det känns som andra sidan jorden

Idag som så många gånger förut strömmar Winnerbäcks ljuva stämma ur mina högtalare. Till skillnad från tidigare är det inte några slitna eller sönderspelade ord utan nya som når mina öron och träffar hårt rakt in i min själ. Nya skivan Daugava släpptes i butik idag och jag lyssnar berörs och njuter!

"det finns en tätort på en slätt
ett kyrktorn sträcker sig mot himlen
som en tiggarhand ur slummen
du ser det från stora vägen

om du reser dit i vår
säg gärna att jag kommmer åter
ifall allting är förlåtet
att man blir klokare med åren

och om jag kommer dit igen
har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är nånstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och titta ut mot ån
***
en dag lämnade jag allt
man kunde låta tiden vara
det känns som andra sidan jorden
vi kanske hade alla svaren

jag har kämpat med en dröm
jag ville inga brustna hjärtan
inga slitningar i blodet
jag ville hitta söndermarken"

Winnerbäck är ute på turné nu i höst. Han kommer till Umeå samma lördag som vi möter Boden borta. Lycka är att biljetterna var slutsålda och att han därmed ger en extra konsert dagen efter. Gissa vilka som har köpt biljetter?

Spår fyra "Om du lämnade mig nu" är så bra så att jag ryser längs hela ryggraden och får pyttehår på armarna!

"jag skulle vakna mitt i natten
och gå ut och gå en lång promenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu"

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag bara älskar Lasse W!!

2007-09-26 @ 19:16:36
Postat av: Tina

biljetterna är inköpta även här....Lisebergshallen here we come

2007-09-27 @ 20:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback