En skandalfylld stund i rampljuset

Skandalscener i seriepremiären av division 1 södra för mitt gamla lag IBF (IBK) Göteborg i prestigemötet mot Surte. Det som skulle blivit ett hett Göteborgsderby blev hetare än hett- dock inte på grund av de sportsliga bragderna i matchen- utan på grund av att matchen avbröts för några stackars fläckar på golvet som verkat vuxit till sig under matchen och var stora som sjöar och hala som isbanor 2:46 in i andra halvlek då det stod 3-0 till IBF...

Jag var tyvärr (eller nja kanske snarare lyckligtvis) 110 mil bort. Är dessutom av naturliga skäl partisk och kan därför inte ta ställning till eländet på helt rättvisa grunder. Däremot kan jag uttrycka hur tråkigt jag tycker det är att detta damlag plötsligt får fler rubriker än vad man fick angående det sportsliga framgångarna man hade under hela förra säsongen- då man vann serien och kvalade till Elitserien...

Jag UNDRAR framförallt hur man har mage att skylla på ett golvmedel som skall verka i 2-5 timmar när den efterföljande herrmatchen kunde genomföras som planerat efter 20 minuters städning av golvet? Och om alla spelare och ledare i Surte har svarta tungor och sover gott om natten?!?

Klart är att stämningen som tidigare varit mycket god mellan de två föreningarna minst sagt kommer att vara aningen tryckt framöver. Det kommer gå hett till och bli en kamp på liv och död om det blir så att matchen spelas om. Skulle nästan vara värt en flygbiljett hem för att se skiten!

Läs vad Åsa och Gratjova skriver om skandalerna!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe, kommer du ner och kollar så får du gratis inträde. Det ska vi nog kunna fixa åt dig. Nu närmar sig premiären för dig och du ska veta att du har en skara fans i Göteborg som håller tummarna. Kram.

Postat av: Sara

Nja är det säkert att jag får gratis inträde? Har hört skvaller om att man håller hårt i entrépengarna nu för tiden... Hehe!
Tack, du anar inte vad det värmde just idag att höra att ni håller tummarna!

2007-09-25 @ 17:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback