Hur Norrländsk är jag?

Efter rader av påtryckningar tog jag till sist mod till mig och gjorde norrlandstestet. Enligt detta är jag, hör och häpna, 79% Norrlänning. Inte dåligt efter 3 månader i norr. Skeptiskt om det ligger någon sanning i det där kändes snarare som att man kom en bit på ren allmänbildning- men kul var det!

Irriterande bara att man inte får några rätta svar efteråt!
Kommer ligga sömnlös ett bra tag framöver för att fundera på var dialekterna egentligen härstammar från. Det där med mjökpaketsfärgerna satt nu. Klurigt till en början då jag gång efter annan kom hem med en kartong med "fel" fetthalt. Borde vara lag på det där med lika mjölkkartongsfärger...

Prova själv vet ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback