Stockholmo Tour och löfte om pang på rödbetan

Idag och igår har jag tamejfasen varit mer levande än död. Huvudet kändes som ett bowlingklot hela kvällen igår och jag borde verkligen gått och lagt mig och vila på den träninglediga kvällen istället frö att skjuta på pluggandet till småtimmarna. Det tar på krafterna att vara på turné med laget för den som är orutinerad- dåligt med sömn, obekväma sittställningar i bussen, oregelbundna toalettbesök och mattider, hög ljudnivå, klagomål i massor- you name it!

Att man blir sliten är dock inte det samma som att det är tråkigt. Tvärt om. Det är absolut värt det - alla gånger!
En bussanpassad madrass, ytterligare några resespel och en ordentlig kudde står däremot högt upp på inköpslistan för att uppnå bästa möjliga busskomfort...

Det ryktas om trådlöst resten av säsongen- jag jublar av bara tanken!

Första turen söderut längs den norrländska östkusten gick smidigare än förväntat och var näst intill trevlig. Men så såg jag då allt för första gången. Troligtvis kommer det bli en del turer upp och ned längs höga kusten i vinter så min entusiasm lär väl stillas något...

Förstår dock inte varför motorvägarna inte kommit hit på allvar. Jag menar smala vägar som stundtals bara har en vägfil i vardera riktningen känn gammalmodigt på såpass trafikerade vägar i synnerhet med tanke på att de säger att det brukar dyka upp något vit och puderaktigt som kallas snö här under vinterhalvåret. Det närmar sig nu. Den stora prövningen kallad Mörker och kyla!

Till min lycka och de flesta andras förtret så var dvd:n på bussen kaputt under nedfärden till Västerås. Detta fattade vi dock inte innan efter ca sjunde försöket med att försöka byta till en fungerande dvdfilm. Kontentan av detta är att Dalens damer och herrar endast kan inledningen av en handfull filmer av bussutbudet... 
Jag vet att jag har nämnt det i ett av mina första inlägg och att inte många håller med mig om att det satans videotittandet på bussresorna är ett h-lvete och är bussaktiviteten upphöjd alla andra. Det är lag på att alla skall var tyst för att de som ser på film ska höra, men och andra sidan så får filmen störa alla andra aktiviteter. I don´t get it...

Med facit i hand måste jag säga att teamet sportsligt genomförde en mycket bra helg. Förvånansvärt lite klagomål om tunga ben trots en tuff matchhelg med hårt motstånd (iallafall för utespelarna). Stabil vinst över Balrog med 4-2, underläge med tre pinnar efter första mot Täby och vändning till 3-3 mot ett speedat Täby och slutligen en spaghettibensförlust med 4-2 mot Rönnby. Klart godkänt!

Själv kände jag äntligen igen mitt gamla aggressiva och självsäkra målvaktsjag, om än först efter en period. Det var pang på rödbetan och säkra ingripanden. Nu hoppas jag innerligt att det skall fortsätta på den vägen och att jag kan börja kötta lite mer för jag har inte kännt igen mig själv det sista. Men det är inte det lättaste att spela självsäker på plan, trots att det är det enda rätta, om man är osäker för övrigt. Tro det eller ej men till och med clownen i bussen är död eller i vilket fall smått vilande. Förhoppningsvis är det inte bara ett tecken på osäkerhet utan kanske även på att jag uppnått en viss mognad ;)

Jag lyckades i vanlig ordning stå för något riktigt klantigt som gav upphov till en del skratt. För 850:e gången den här månaden började jag söka efter min mobil som jag letat efter i alla skrynklar och vrår utan framgång. Jag visste att jag hade den när jag gick från bussen så jag tänkte att med en enkel uppringning skulle jag troligtvis hitta den- men icke! Så gjorde jag ett extra försök och tyckte mig efter ett tag höra ett dovt ljud som jag följde med stora öron . Efter ett tag spårade jag äntligen mobilen. Gissa var den låg? I kylskåpet.

Måste sätta punkt. Ont om tid. Hallen kallar!


Kommentarer
Postat av: Sis

Ha ha...kylskåpet! Det var orginelt även för att var du. Du är underbar ;)

2007-09-19 @ 10:25:11
Postat av: blogg-sis svar

Tur att du kommer och håller ordning på mig snart...

2007-09-20 @ 09:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback